xnk dgr pause je :)

----------------------------------------------------- xnk dengar..!! klik pause pada lagu.. :P ----------------------------------------------------

Vagetoz - Taubatku

Selasa, 18 November 2014

Assalamualaikum...


Lirik Doa Taubat (Iktiraf) - Raihan

Wahai tuhan,
Aku tak layak masuk syurgamu,
Namun tak pula aku sanggup ke nerakamu

Ampunkan dosa dan terimalah taubatku,
Sesungguhnya engkaulah pengampun dosa-dosa besar

Dosa-dosaku bagaikan pepasir dipantai
Dengan rahmatmu ampunkan daku m
Oh tuhanku

Wahai tuhan,
Selamatkan kami ini,
Dari segala kejahatan dan kecelakaan

Kami takut kami harap kepadamu,
Suburkanlah cinta kami kepadamu,
Kamilah hamba yang berharap belas darimu

Ilaahi lastu lilfirdausi ahla
walaa aqwaa 'alannaaril jahimi
fahabli taubatan waghfir dzunuubi
fa innaka ghoofiruddzambil 'adziimi

Dzunuubi mitslu a'daadir rimaali
fahablii taubatan yaa dzaljalaali
wa'umrii naaqishun fiikulliyaumi
wa dzambii zaa-idum kaifahtimali

Ilaahi 'abdukal 'aashi ataaka
muqirron biddzunuubi waqod da'aaka
fa in taghfir fa anta lidzaaka ahlun
wa in tadrud faman narjuu siwaka

Assalamualaikum....

Salam ukhwah dari saya, di harapkan semua rakan2 blogger sihat hendaknya. Maaf kerana terlalu lama menghilangkan diri, kerana sibuk dengan mengejar harta dunia.. Padahal tiada apa yg aku dapat,selain bebanan.


Assalamualaikum...


So Bored.....!!!!!!!!!!

Sabtu, 29 Oktober 2011

Kanak2 Perempuan 2 Tahun Dilanggar & Dibiarkan {bom321.my

video

Dari maklumat yang diterima, kanak2 malang terbabit telah pun meninggal dunia dan kini polis telah menahan 2 orang pemandu van yang melanggarnya. harap hukuman setimpal akan diberikan.

Adakah ini benar @pn rekaan

Rakaman ini diambil dari cctv sebuah kedai serbaneka 7ELEVEN di kelantan. ianya berlaku dalam bulan ini jgk, bulan oktober, marilah kita saksikan samada perkara ini betol ataupn rekaan..

video

sila tinggalkan komen anda setelah melihat video ini..
thanks...

sebuah rumah di seksyen 2 shah alam



pengalaman seorang pelajar UiTM shah alam yang menyewa sebuah rumah di seksyen 2 shah alam ia nya di kata berhantu?? jum kita baca kisah2 seram yg di cerita penyewa2 di rumah tsebut..

9 tahun lepas aku dpt smbung bljar kt uitm shah alam. So,perkara
pertama yg kna fikir ialah aku nk duk mn sbb ak xdpt hostel. Oleh sbb
kerajinan & keperihatinan yg ada kt aku n kwn2,maka dpt le aku ngn
kwn2 aku umah sewa.....dekat2 area seksyen 2. Berhampiran ngan wet
world [kalo korang tau la].

Uma tu bunglow 2 tingkat ngan 4 bilik. 3 bilik kt atas n 1 bilik kt
bwh. Kitorg semua berlapan,kiranya 2 org utk 1 blk la. Aku ringkaskan
je la,kitorg msuk umah tu ngan perasaan berbelah bahagi. best, suke,
pelik, rimas, takut semua ada.

Pertama,tuan umah hanya amik rm50 je sbg deposit n sewa prtama hanya
byr bile msuk bln kedua kami duduk uma tu. Kiranya bln prtama ni free
la....[?]
Kedua,tuan umah x bg kitorg bwk brg bnyk2 sbb nnt pnat nk angkat blk
katanya...
Ketiga,pokok ara tepi umah tu bsr sgt smpai dahan dia bleh msuk kt
tingkap blk atas.

Mlm pertama duk uma tu kitorg xtido sbb sibuk punggah n kemas
brg+lyan dvd korea. Citer seramnya start ms hari kedua. xpayah nk
tunggu mlm,siang2 pon kitorg dah kna kacau. Azmi "dagu" org first
kena.

Ms tu br kol 10.30pg [anggaran aku la], si Azmi ni bgun nk memerut.
So dia g la toilet bwh tu tp dlm toilet ada org [sbb pintu tutup].
Toilet atas plak rosak, tuan umah kta nnt dia btulkan. Tunggu punye
tunggu, xkuar-kuar org dlm tandas ni. Jd Azmi ni memekik la soh cpt
sket kuar sbb dia xtahan. Akibat jeritan c azmi ni, abis satu umah
bgun gi tengok peehal. Yg peliknya, kitorg berlapan smua ada, abih tu
sape yg kt dlm tandas ni? Pintu toilet lak berkunci siap ada bunyi
org flush jamban lg.... Dlm reramai ni,Lan sorg je yg berani sket
[mgkin psl dia ni keturunan bugis kot], dia g rentap pintu toilet tu
smpai trbukak. Xde org tp dr kesan yg ad,pintu tu mmg dikunci dr dlm.
Last2 si azmi xjdk berak...mngkin psl takut kot.

Mlm tu kitorg kna lg teruk.

Ms aku nyenyak tdo mlm tu tetiba jek ad org tarik dua2 belah kaki aku
sampai jatuh dr katil. Kepala aku terhentak dulu kt lantai!! Ape
lg,hangin la aku sbb ingat bdk2 nk wt pedajal kt ak tp bl aku bangun
xde org plak. Yg ad cume c Lan yg ngah membuta kt katil atas. Ak x rs
Lan yg buat sbb confirm dia tdo mati. Bl ak kuar bilik, ak dgr bdk2
ngah ketawe. Rupenya diorg ngah layan dvd kt hall bwh. Ak pon msuk
blk balik sbb still bingung lg tp br ak terperasan ms ak ngah jengah
kebawah td ak perasan Lan ada!! Bukan ke td ak nmpk dia ngah membute
dlm bilik? Ahh suda...
Dgn perasaan berani2 takut ak tgok atas katil Lan ada bonjol bwh
selimut,kiranya mcm ad org la. Ak tarik kain selimut tu n guess what?
ad batu nisan yg da retak2 dn otomatiknya blk ak diselubungi bau
hapak+hanyir yg sgt2 kuat.

Ms ni korg jgn tnya ak la ape aku buat sbb kalo menda ni jdk kt korg
pon xkan korg nk stay lg dlm blk tu btol x? Ak rs kaki ak da x jejak
tanah da sbb lari laju sgt. Aku lari kuar dr bilik tu & g ke hall sbb
nk gtau member2 ak la kononnya tp yg mcm haram jadahnya member ak
sorg pon da xde kt hall. Nk tau diorg kt ner? semua da duduk kt luar
umah!! Rupanya diorg awal2 lg da kna kacau. Yg lakhanat nye, xde sorg
pon kejutkan ak....taik betol diorg ni.

Lepas diorg tenangkan aku, kitorg decide nk buat ape skang sbb skang
ni da pkul 3 pg. Nk mtk tlg tok imam,umah tok imam pon kitorg xtau.
Nk mtk tlg jiran, kiri kanan umah kitorg cina. Last2 salleh ajk lepak
restoran hakim jek smpai pg. Bunyinya mcm senang tp memasing semua
xpakai baju pastu pakai boxer ngan kain pelikat jek. Mau x mau
trpaksalah jgk kitorg msuk uma tu balik sbb nk amik suar, wallet n
kunci motor.
Oleh sbb bilik c Bob ngan Naim je yg kt bwh, maka kitorg decide le nk
pinjam baju n suar dia. Masing2 tkut nk naik tingkat atas. Wallet pn
ak tinggal. Masing2 pakat gn duit naim lu. Nasib baik kunci motor
kitorg sangkut kt dinding [tmp penyangkut]. Ms nk kuar dr rumah tu,
Wak plak perasan ad bdk pompuan kt pintu dapur ngah senyum sambil
babai tgn kt dia. Yg ak plak bole trperasan bdk tu jgk sbb ak tgk
muka wak da kejung+pucat lesi. Sekali bdk tu senyum rs mcm nk
trkincit dlm suar la... Kepala lutut ak menggigil sampai kt restoran
hakim!!!!

Lepas smp kt restoran hakim tu,memasing sibuk buka cerita trmasuk
ngan ak skali la. Memula Wak cerita la,mlm tu lebih kurang kol 12
lebih,dia sibuk download lagu tetiba ad bunyi mcm org baling batu kt
tingkap bilik dia. Bl dia jengah,dia nmpk ad sorang pompuan duk kt
atas pokok kayu ara sblh umah tu,pakai bju putih + kekuningan+
koyak2+ rambut panjang. Yg sadisnya,pompuan huduh tu boleh senyum kt
dia plak. Wak ni ape lg tutup tingkap bilik dia n terus nk kuar g
bilik ak la kononnya. Malangnye, lg sekor plak hantu duk kt dpn pintu
bilik dia tp kali ni antu budak. So dia amik keputusan terjun dr
tingkap bilik dia ke bawah. Akibatnya, kaki dia terkehel. Nasib baik
jek xpatah.

Azmi "dagu" plak cter la yg dia nmpk ad bdk pompuan babai tgn kt
dia[yg ni, ak pon kna gak ok]. Ak confirm yg bdk ni bkn manusia sbb
ak tgk kaki dia xde!! Sam plak cter dia nmpk hantu tu kt siling umah!
Bile buka mate jek, antu tu bebetol "eye to eye" ngan dia. Kiranya
memasing semua kena kacau la ni. Dan ak org yg last cerita.

Ak ckp la yg aku kna tarik dua2 kaki ms tido smp kepala ak terhentak
kt lantai. Pastu ak ckp le yg ak nmpk diorg ngah layan dvd kt hall tp
c Azmi tetiba nyampuk "bile ms plak kitorg tgk dvd ni?". Rerupanya
xde sorg pon yg tgk dvd pg tu!! Dah tu, sape yg ak nmpk? haru
betol.....kaki aku yg dr td menggigil makin brtambah kuat menggigil.

Ngah sibuk2 berborak,aku terbau sesuatu yg kurang enak. member2 ak yg
lain pon bau gak. Rupanya si Azmi ni td da terkencing dlm suar sbb
takut sgt. Nasib baik mlm tu xramai sgt org kt Restoran Hakim tu.
Malu betol. Ak plak bleh ternampak si Sam pakai selipar sebelah lain.
Dr sibuk2 cter seram terus jdk cter klakar plak.

Tengah sibuk2 ketawe, br kitorg perasan yg si Salleh ngan Naim xde
ngan kitorg. Yg ad cume kami berenam. Ak, Azmi dagu, Sam banjar,Wak,
Bob ngan Lan. Dlm ramai2 tu cuma Bob sorg jek yg bwk hp, so kitorg
try call Naim tp xde org angkat. try call Salleh plak, sama gak xde
org angkat. Pastu Lan amik hp Bob tu, dia bc apa ntah agaknye pastu
dia soh Bob call naim lg skali. Bob call n bukak loud speaker. Korang
tau ape jd? ad suare pompuan ngilai. Gila2 punye ngilai la sampai
meremang bulu roma aku. Kami berenam terus terdiam. Last2 kitorg
sepakat akan tunggu smpai pg esok br blk umah tu semula n cari Naim
ngan Salleh. Lepas dgr suare pompuan ngilai kt hp tu, xde sorang pon
antara kitorg brckp....smp subuh!!

Pukul 7.30pg br kitorg blah dr Hakim. Hati aku masih lg kuat
berdebar-debar. Yg lelain ak xtau la. Smp kt dpn umah, ak tgk pintu
umah ngan gate da trbukak seluas-luas nye. Ni kalo pencurik masuk ni,
memang dia kaye sbb laptop,wallet ngan hp kitorg semua tinggal camtu
aje. Bulu tengkuk aku masih lg meremang.Xde sape berani msk umah tu
dulu...Aku ingat, ada la 20-30 minit kitorg duk tercanggak kt dpn
umah sbb xde sape berani masuk. Ntah camne agaknye hp Bob berbunyi.
Hati aku da x sedap. Jgn la kate antu tu call kitorg soh msuk umah.
Lan yg angkat. Sebenarnya dlm reramai geng ak ni, Lan la yg paling
berani tp kekadang dia jd penakut jgk la. Pihak hospital call,
katanya Naim ad kt wad emergency hospital klang. Eksiden katanya.
Pihak hospital kata, ada miss call dr no.hp Bob ni, tu yg dia call
no.hp Bob ni...ooo00 br ak phm. Yg peliknya Naim eksiden?

Memasing da serba salah jadinya. Bingung pon iye jgk. Xtau samada nk
melawat Naim kt hospital klang or cari Salleh yg hilang. Akhirnya
kitorg call tuan rmh utk tgk ape yg patut. Ak ngan Sam plak g
hospital klang tgk keadaan naim cmne. Kalo mmg tenat sgt, ak inform
yg lelain soh dtg la. Yg lain ak soh cari salleh kt keliling umah,
takut2 dia kna sorok. Kami masing2 tawakal aje. Ms otw g hspital
klang ni, ak xtau la c sam pecut smpai berape tp hati ak masih lg
kuat ckp yg hal ni x abis lg.

Smp hospital,aku terus cr Naim. Sebak betol hati ak tgk Naim serius
parah. Kaki dia teruk. Doktor kata kena lenyek ngn keta or something
else la. Kes dia ni langgar lari. Naluri ak kuat ckp yg umor Naim ni
x panjang sbb darah bnyk gile kuar. Sam plak xsanggup tengok, air
mata dia da berjurai-jurai cam air terjun. Doktor pon ckp yg dia ni
da nyawa2 ikan,xdpt nk tlg bnyk. Ak duduk kt tepi Naim, dia bole
brckp lg tp sangkut2. Dia mntk maap sbb buatkan kitorg jdk susah.
Berulang-ulang kali dia mntk maap tp ak msh lg xdpt tangkap ape yg
dia ckp ni. Akhirnya dia meninggal gak...Ak gagahkan hati ak tepon
kengkawan lain gtau psl Naim da meninggal. Ak tgk Sam da trduduk kt
tepi balkoni ngan mata merah sbb nangis bnyk sgt. X lama pastu
parrents Naim dtg. Ak x sanggup nk tunggu lg n ajak sam balik shah
alam.

Smpai kt umah, aku tgk ramai gler org ngah cari salleh tp xjumpe.
Abis satu umah dia geledah. Lastly,ad org tua kt situ mntk tlg ngan
sorang ustaz. Ak tak ingt pe name ustaz tu tp lepas asar br kitorg
jumpe salleh duduk kt atas busut blkg umah. Yg herannya, da 5,6 kali
org cari tp xde plak jumpe dia kt situ. x kisah la janji jumpe balik
salleh ni. Kitorg pnye la suke jumpe c salleh ni blk. Memasing amik
keputusan pindah dr umah tu haritu jgk. Kebetulan plak kt sek7 [pintu
blkang uitm] ad satu umah utk disewa, kitorg pindah situ la. Brg2
naim kitorg angkut skali. Terus terang ak ckp, mmg ak hangin gile tgk
muke tuan umah sbb xgtau yg umah ni "keras".ptut la dia soh byr rm50
jek dl pastu xbg bwk brg bnyk2. Chisss......

Aku demam 3 hari.

Jenazah naim selamat dikebumikan kt Raub,Pahang.

Seminggu lepas tu,keadaan da ok sket cume salleh jek yg sakit2 bdn.
Akhirnya mulut aku trgerak nk tny salleh pe yg brlaku sbnrnye sbb
sblm naim meninggal tu dia ada ckp kt aku soh tnya salleh satu
rahsia. Rupenya ms hari 1st day kitorg msuk umah tu, Naim ngn salleh
da wt hal. Dia g cangkulnya busut kt blkg umah tu. C naim plak boleh
kuis2 ngan kaki dia. Mgkin psl tu la kaki dia eksiden kot [dlm hati
aku la]. Pastu salleh cter la,kn ada mlm yg kitorg satu uma kna kacau
tu dia ngn naim pon kna gak. Tp antu tu siap kejar diorg lg smp kt
jln. Diorg punya la cuak smp lari ke tengah jln. Ntah mn dtgnya keta
tetiba da hentam diorg. naim trcmpak kt tgh jln, yg dia plak kt tepi.
Dtg keta lain terus lenyek kaki naim. Pastu,salleh kata dia terus
xsedar pape smpailah kitorg jmpe dia atas busut tu. Yg peliknya,cmne
dia boleh duk kt atas busut sedangkan dia kata dia da lari kt tgh jln
bsr? Nape naim sorg yg kna teruk sgt tp salleh x?

Akhirnya aku dpt jawapan sbnr. X lama lpas salleh cter ngn aku, dia
jatuh sakit. Xtau la sakit pe tp 3 bln pastu dia meninggal. Famili
dia sndiri bingung sbb doktor pon xtau sakit c salleh. Tp ak yakin,
kes ni ada kaitan ngn busut yg diorg gi gali tu. Ak ngan geng2 ak yg
lain smpat ziarah arwah salleh. Paling xbole tahan Bob sbb dia
roomate ngan Naim. Mmg ak tau dia sedih sgt......Yg xbole ak lupe,
kitorg semua nangis masa angkat jenazah salleh. Rs sedih sgt ms tu..

Aku, Azmi dagu, Sam banjar,Wak, Bob ngan Lan, semua skali slmt
abiskan pgajian kt uitm ni. Buat naim ngn salleh, kitorg tetap akn
ingat ko smp bebila...al- fatihah

Ops..Umah bunglow kt seksyen 2 tu smp skang ad lg [agaknye]. Tiap
kali ak lalu kt area situ mst ak rs sedih sgt. Lg satu,ms hari last
kitorg kt umah tu, si Wak da trtinggal hp dia kt bilik atas. So pada
sesape yg berani, boleh la amik hp tu tp itupun kalo korang berani la...nokia 3310

Rabu, 17 Ogos 2011

"SEGMEN JOM KENAL DAN TAMBAH RAKAN BLOGGER"



yeah...segmen lagi..
hahhaaha..
eh2..apa-apa???
nak join juga??
boleh aje...ce cari dekat SINIE
tapikannn...segmen tutup pukul 11pm..
so,cepat2 la...^_^

nama panggilan blogger :: ritz
tarikh mula blog :: masih baru sebenarnya 17 julai 2011
rakan blogger terkini :: xsmpai 100 pon
target tambah rakan blogger :: 50 orang keatas laa..

tunjuk ajar dari korang amat diharapankan..
selamat berkenalan semua..:)

Jumaat, 5 Ogos 2011

Dikutuk Ayah Jadi Mirip Monyet


Bagi siapa yg bakal menjadi ayah @pn ibu lihatlah ini, kekuasaan ALLAH S.A.W. sesungguhnya jika allah berkehendakkan sesuatu pasti akan terjadi..

Ayat-Ayat Kun Faya Kun

Bila Allah berkehendak serta menghendakinya, dan pabila Dia telah menetapkan sesuatu maka Allah berfirman kepadanya: "Jadilah", maka jadilah dia. Begitulah beberapa ungkapan ayat-ayat kun [jadi] maka faya kun [jadilah] dalam al-Qura’an.

Peringatan yang sangat dahsyat mewanti-wanti kepada kita agar jangan sembrono, jangan neko-neko, jangan gede kepala, jangan tinggi hati, jangan so segala-galanya, karena Allah bisa berkehendak kapan saja dan dimana saja, tiada tempat berlindung dan tiada tempat bersembunyi dari-Nya.

[Al Baqarah:117]
Allah Pencipta langit dan bumi, dan bila Dia berkehendak sesuatu, maka Dia hanya mengatakan kepadanya: "Jadilah!" Lalu jadilah ia."

[An Nahl:40]
Sesungguhnya perkataan Kami terhadap sesuatu apabila Kami menghendakinya, Kami hanya mengatakan kepadanya: "kun (jadilah)", maka jadilah ia".

[Yaasiin:82]
Sesungguhnya keadaan-Nya apabila Dia menghendaki sesuatu hanyalah berkata kepadanya: "Jadilah!" maka terjadilah ia".

[Al An'aam:73]
Dan Dialah yang menciptakan langit dan bumi dengan benar. Dan benarlah perkataan-Nya di waktu Dia mengatakan: "Jadilah, lalu terjadilah", dan di tangan-Nyalah segala kekuasaan di waktu sangkakala ditiup. Dia mengetahui yang ghaib dan yang nampak. Dan Dialah Yang Maha Bijaksana lagi Maha Mengetahui

[Al Mu'min:68]
Dia-lah yang menghidupkan dan mematikan, maka apabila Dia menetapkan sesuatu urusan, Dia hanya bekata kepadanya: "Jadilah", maka jadilah ia".

[Maryam:35]
Tidak layak bagi Allah mempunyai anak, Maha Suci Dia. Apabila Dia telah menetapkan sesuatu, maka Dia hanya berkata kepadanya: "Jadilah", maka jadilah ia".

[Ali 'Imran:47]
Maryam berkata: "Ya Tuhanku, betapa mungkin aku mempunyai anak, padahal aku belum pernah disentuh oleh seorang laki-lakipun." Allah berfirman (dengan perantaraan Jibril): "Demikianlah Allah menciptakan apa yang dikehendaki-Nya. Apabila Allah berkehendak menetapkan sesuatu, maka Allah hanya cukup berkata kepadanya: "Jadilah", lalu jadilah dia.

[Ali 'Imran:59]
Sesungguhnya misal (penciptaan) Isa di sisi AllAh, adalah seperti (penciptaan) Adam. Allah menciptakan Adam dari tanah, kemudian Allah berfirman kepadanya: "Jadilah", maka jadilah dia.

Selasa, 2 Ogos 2011

Semurni Kasih Ramadhan

Assalamualaikum...

kepada sesiapa yang ingin menderma, Sila datang ke 7Eleven  yg berdekatan kerana kami sedang menjalankan program Semurni Kasih Ramadhan, tujuan program ini dijayakan kerana ingin membantu mereka-mereka yang memerlukan seperti anak-anak yatim, ibu-ibu tunggal, orang-orang tua. Dari segi sumbangan anda haruslah membeli barang-barang sambil beramal di kedai 7Eleven sahaja.

klik disini untuk lihat klip video tahun 2010



Kotak sumbangan pelanggan (Semurni Kasih) 


Anda menyumbang, kami yang menyalurkan.
Sama-samalah kita membantu mereka-mereka yang memerlukan.
 Terima kasih yang sudi menderma diharap Ramadhan kali penuh bermakna untuk kita semua...

Khamis, 28 Julai 2011

Moh le kite rmai2 sesakkan Tesco Stargate

JAM 7.00PM - KHAMIS
Saje suka2 gi jalan2 tengok2 tesco stargate yg baru di buka, TESCO STARGATE

Kawasan parking motor

Ruang Legar

Ruang Legar 2

Pintu Gerbang TESCO

Bahagian Dalam TESCO
ramai pengunjung, sesak jgk la......

JOM RAMAI2 KITE SESAKKAN TESCO

Kampong Ulu Legong, Baling kedah

26-27 July 2011, Selasa mlm Rabu,
Aku borink dok umah so aku plan nk gi Kampung Ulu Legong, Baling Kedah Dengan member2 aku. So aku pn mintax la izin family dl sebelum bertolak ke Ulu Legong. setelah dapat

LAMPU HIJAU

Aku pn rojerlah member2 aku suruh siap, aku bertolak dari umah lebih kurang jam11.00pm, perjalanan mengambil masa 2jam tuk sampai, setibaNYA kami jam1.03am.

 IMAGE 1

 IMAGE 2

 IMAGE 3

 IMAGE 4
 IMAGE 5

Parking keta caj RM2.00,
Tiket masuk RM4.00.

Ingat lepas ghaya nanti nk gi plak, Sapa2 nk join jom arr, kita gi ramai2 baru best.. :)


JAHIL

Kisah ini berlaku di dalam bilik darjah,iyalah,takkan di planet Zuhal pulak kan??
Pada waktu itu,cikgu Sobri yang mengajar subjek sejarah bertanyakan maksud perkataan jahil kepada murid-muridnya..


Cikgu Sobri    : Assalamualaikum semua.Hari 
                 ini kita akan berlajar 
                 mengenai masyarakat 
                 jahiliah.Sebelum tu,apa
                 maksud jahil,Ali?


Ali diam kemudian menggelengkan kepalanya..


Cikgu Sobri    : Hurmm...hah Abu,apa maksud 
                 jahil?
Abu            : Gulp! Tak tahu cikgu.. 
                 (Dengan muka yang pucat).
Cikgu Sobri    : Apa dia Abu??
Abu            : Tak tahu cikgu.
Cikgu Sobri    : Bagus Abu jawapan yang 
                 tepat..Jahil sememangnya 
                 bermaksud tak tahu atau tak
                 tak berpengetahuan.
Abu            : (terus mengontrol macho). 
                 Saya memang tahu perkataan tu 
                 cikgu..
Dalam hati Abu : Fuh!! Aku memang jahil atau 
                 tak tahu pun..